Fleet Innovationin toimitusjohtajan, Sakari Viitasen, kannanottoa hybridiautojen harhaanjohtavaan markkinointiin on huomioitu mediassa ahkerasti. Tällä kertaa Kauppalehdessä.
Toiveemme on, että autovalmistajat huomioisivat epäkohdan median tapaan, koska lopulta harhaanjohtava markkinointi sattuu kuluttajaa lompakkoon ja tässä tapauksessa myös ympäristöä, jos hybridin ostamisen ajatellaan olevan automaattisesti ekoteko.
Olemme Fleetillä uutisoineet ahkerasti automaailman tapahtumista ja teknologian kehityksestä, sekä suunnasta, johon ala on kulkemassa. Viime vuoden lopulla tekemämme kyselytutkimus paljasti, että autoilijat haluavat yhä useammin alleen hybridin, mikä vaatii kyseisten autojen valmistajilta vastuullisuutta ja läpinäkyvyyttä autojen markkinointiin. Kyllä hyvä ja luotettava hybridi lopulta itsensä myy, kun ollaan rehellisiä mihin se pystyy. Totuus takaa myös sen, että autoja tullaan kehittämään ekologisemmiksi ja sähköllä tullaan pääsemään tulevaisuudessa yhä useampia kilometrejä yhdellä latauksella. Mutta vain, jos viherpesun kilometrien ilma puristetaan pois ylisuurista lupauksista.
Olemme Fleetillä pitäneet aina asiakkaidemme puolia ja tiedottaneet heille (yli 6500 autoa vastuullamme) autoilun ajankohtaisista asioista uutiskirjeessämme. Myös sinä voit siirtyä kanssamme suomalaisen yritysautoilun ekologiseen eturintamaan hankkimalla yritysautot kauttamme kustannustehokkaasti. Ideoita autosi valintaan voit hakea koeajopalstaltamme, jossa kerromme rehellisen mielipiteen koeajamiemme autojen laadusta, ekologisuudesta ja autoalan tulevaisuudesta.
Fleetiä koskevan Kauppalehden jutun voit lukea täältä.