Testissä oli tuliterä Tucson uutuus. Auton mallisto laajenee kevään mittaan ladattavalla hybridillä, sitten onkin koko kattaus vajaan 30 000 euron perusbensasta noin 50 000 euron plug-in hybridiin valittavissa. Toki varustelutaso vaikuttaa hintaan ja rahan mukana tulee niin tyyliä kuin mukavuuttakin.
Hyundai teki vaikutuksen, auto on todella tyylikäs ja viimeistellyn oloinen. Kokeilussa ollut auto oli premium-varusteltu. En osaa sanoa, mille tuntuisi ajella ”perusmallilla”, mutta tämä premium-varustelu teki paljon tunnelmaa. Kaksivärinen sisustus nahkapenkkeineen ja kattoluukkuineen toi luksusta ja tyyliä. On pakko sanoa, että joskus on tullut aasialaisissa autoissa vähän ”muovinen olo”. Tässä ei sitä ollut, lisäksi auto on hiljainen ja kivasti erilainen kaikkinensa.
Erilaisuudesta mainittakoon esimerkiksi etuvalot, jotka ovat piilossa säleikön takana. Ajoin myös pimeällä ja huomasin, että säleiköllä ei ole uhrattu valon tehokkuutta. Sisätiloissa vallalla on hieno tyylittely, jota voisi tiivistää sanoilla laadukas ja freesi.
Ajaminen oli kokemuksena turvallisen tavallinen. Tämäkin positiivisesti tarkoittaen, hallintalaitteet ja niiden käyttö ei vaatinut manuaalia. Kaikki oli hyvin ulottuvilla ja äänimaailma oli hiljainen. Miinuksia tulee kulutuksesta, joka tässä 1,6 litraisessa nelivedossa nousi 300 kilometrin koeajon aikana lähemmäs kahdeksaan litraan satasella. Toki keli oli kylmä, pakkasta 15 astetta.
Plug-in versio tulee olemaan mielenkiintoinen monelle perheautoilijalle. Tässä autossa on tilaa ja tyyliä. Aktiivinen lataaja tulee säästämään myös kulutuksessa. Autamme koeajon toteutuksessa FleetHelp-palvelumme kautta. Ota yhteys niin järjestetään koeajo sinun tarpeisiisi sovitellen.